Belépés

E-mail: Jelszó:
Tudástár / gyermekpszichológia
A zárt és nyitott terek - Az óvodai csoportszoba fizikai légkörének hatása a gyermeki viselkedésre 2.

Bútorok az óvodában. Gyönyörű, új kis konyha, fodrász szalon, zöldséges pult, bábszínház. óvodai csoportszobaSzupermarket. Kuckó, kuckó hátán. Megmozdíthatatlanul. Fölöttük esetleg még galéria is. Beépítve. Funkcióját vesztve, kihasználatlanul. 

Mind-mind betöltik, és megülik a teret. A nagy, szabad terek „véglegesen” berendezve.  Nincsen egy szabad falfelület. Olykor még a plafonról is lógnak a dekorációk.

 

 

Heidi esete - Az óvodai csoportszoba fizikai légkörének hatása a gyermeki viselkedésre 1.

Az óvodai csoportszoba fizikai légkörének hatásaNemrégen egy olyan csoportszobában ültem, ahol egy olyan kislányt figyeltem meg, aki egész nap nem tudott pisilni az óvodában.  Az édesanya elmondta, hogy Heidi, nevezzük így a kislányt, otthon is csak bilibe hajlandó pisilni. Sokáig ők sem tudták, -nemrég derült ki - , hogy a „WC harap”,  otthon is, az óvodában is, de otthon ott van a bili. A nagylányok az óvodában nem használnak bilit, még akkor sem, ha az a „nagylány” 3,5 éves… (!?) Így aztán marad a feszengés. Olykor a bepisilés. Mindez a szülők számára ismeretlen volt, hiszen a bölcsődében ilyen nehézséggel nem találkoztak.
*a fotón természetesen nem Heidi látható
 
Kisgyerek a pszichológusnál

Kisgyerek a pszichológusnál Biztosan sok szülő  gondolt már arra  a gyermekük egy-egy viselkedése kapcsán, hogy az normális-e? Nem kellene-e megvizsgáltatni a gyereket egy pszichológussal? Valahogy mégis félve indulnak el ebbe az irányba, ebbe az ismeretlen világba, mert csak az irodalomból és a filmekből ismert elnagyolt, ijesztő terápiákat ismerik.
Arról, hogy a gyermek pszichológushoz jár, a szülők nem igazán beszélnek a játszótéren.
A SzülőkIskolája pszichológusa beavat bennünket abba a misztériumba, hogy mivel találkozhatnak egy kisgyerek és szülei a pszichológusnál.
Levél az iskolaválasztás kapcsán

Dr. Gőbel Orsolya - gyermekpszichológusA minap valaki azt kérdezte tőlem, mire figyeljen, ha jó iskolát, iskolakezdést szeretne a gyermekének? 

A következőket írtam neki, és Mindenkinek írom, aki hasonló kérdésekkel küszködik. A levél személyes megszólítása is jelzi, nem „hivatalos levélről” van szó. A megszólításban szereplő név természetesen fiktív.

Kedves Noémi!

Az iskolaválasztásnál mindenek előtt nézz alaposan körül az iskolában és azon kívül. Lásd, hova, milyen környezetbe fogtok járni. Lesz-e örömötök abban, ahova járni fogtok?
Érettségi vizsga 6 évesen?

Mi szülők mindannyian nagyon izgulunk, (kicsit talán szorongunk), amikor iskolába engedjük gyermekeinket. 

Sok kérdés felmerül bennünk: meg tud-e felelni gyermekünk fizikailag, lelkileg, érzelmileg, vagy akár intellektuálisan azoknak az elvárásoknak, helyzeteknek, amiket az iskola szinte az első pillanattól támaszt vele szemben?
Levél a Szülőknek: Az iskolaérettség

Kedves Szülők!

Minden 6. évükhöz közeledő gyermek életében felmerül a kérdés, hogy fizikailag, érzelmileg, kapcsolatteremtő képességeiben és értelmileg egyensúlyban van-e önmagával. A maga természetességében alakuló belső fejlődés, integráltság megengedi-e, hogy képes legyen kreatívan, önmagát jól „használva” egyedül és csoportban is jól játszani az óvodában, megfigyelhető-e, hogy érdeklődése egyre inkább a külvilág felé fordul, sokat tud és szeret tanulni a világból, s mindehhez képes viszonylag kiegyensúlyozott érzelmi állapotot biztosítani.
Merre tart a Mikulás?

Szt. MiklósSok gond van mostanában a Mikulással. Először is, mert túl sok van belőle. Egyszerre túl sok helyen. 

Másodszor, mert minden alakzatban és halmazállapotban létezik. Megtévesztő, felkavaró, összevisszaságot teremt. A gyerekek sétálnak az utcán, és találkoznak a Mikulással, aztán a bevásárlóközpontban is felbukkan, napjában többször. Megjelenik a TV-ben, már jóval azelőtt, hogy itt lenne az ideje. Már nem is beszélhetünk a Mikulás napról, hanem egész hetek telnek el a Mikulással. 
De melyik az igazi Mikulás? Amelyik hozzám eljön? Ha már egyszer kaptam egy csokit tőle, akkor még haza is eljön, és kapok még? - kérdezik a gyerekek. Tele vannak kétségekkel, mindenféle fantáziával, miközben a saját Mikulás képüket alakítják. A városi kavalkád betüremkedik az óvodákba, iskolákba, vannak gyermekek, akik „már tudják”, bennfentesek a témában. Vannak, akik sokáig őrzik a személyes csodát.
Én hiszek ezekben a csodákban, és hiszem, hogy a gyermekeknek is szüksége van rájuk!

Adatvédelem | Impresszum | Együttműködés | Médiaajánlat

© 2006-2014 ovodatar.hu, Minden jog fenntartva.

Honlapfejlesztés: radírSoft Bt. | Létező honlap átalakítása, újratervezése: www.nagyhonlapatalakitas.hu